Training: Google Data Studio - Data Driven Marketing

Published Oct 28, 20
5 min read

Power Bi Basis Training - 2-daagse Cursus



Dit geeft u waardevolle inzichten in de verschillende platforms en helpt u echt grip te krijgen op het gebruik ervan. Volgens Matt Sweetwood in zijn artikel voor Entrepreneur: “Personal branding is een vereiste geworden voor iedereen die zijn bedrijf wil laten groeien, een betere baan wil krijgen, opgemerkt wil worden door de pers, zijn carrière naar een hoger niveau wil tillen of nieuwe, hoogwaardige vrienden.

In de steeds competitievere online markt van vandaag kopen klanten niet meer bij bedrijven; ze kopen van mensen. Daarom heeft het persoonlijke Twitter-profiel van Elon Musk meer dan drie keer zoveel volgers als zijn drie belangrijkste bedrijven en waarom CEO’s als Arianna Huffington en Richard Branson zoveel nadruk leggen op hun sociale-mediaprofielen.

Hoe Leer Ik Digitale Marketing?

U kunt dit doen door nieuws en verhalen te volgen die zijn uitgebracht op grote digitale marketingsites. Dit is een essentiële tijdinvestering voor iedereen die serieus bezig is met digitale marketing, aangezien Google, Facebook en Twitter hun algoritmen en platforms regelmatig aanpassen om hun gebruikers beter van dienst te zijn, wat betekent dat het type inhoud dat bovenaan komt in de zoekresultaten voortdurend verandert.

(Originele blog verscheen eerst op Invisible Puppy Blog) In deze blog leer je hoe je in een zee van data de 'golden nuggets' haalt om zowel tactisch als strategisch jouw website te verbeteren - Eduvision. Google Analytics is een fantastische tool, maar kan op het eerste gezicht overweldigend overkomen. Te veel data.

Cursus Google Data Studio - Training Bij Eduvision

Te weinig inzichten. De juiste set-up, de juiste vragen stellen en dan de juiste rapporten opzetten is de manier om waardevolle inzichten te verkrijgen. Volgende cruciale vragen helpen jou op weg: 1. Wat is Google Analytics? 2. Hoe starten met Google Analytics? 3. Welke data vind je in Google Analytics? 4.

Zo krijg je meer inzicht in de data van je app met Adjust [tooltip] -  Frankwatchingfrankwatching.comGoogle Data Studio: zó maak je de beste dashboards - Emerceemerce.nl


Hoe betere bezoekers aantrekken dankzij Google Analytics? 6. Hoe je website verbeteren dankzij Google Analytics? 7. Hoe je conversiegraad verhogen dankzij Google Analytics? 8. Hoe kan je jouw Google Analytics vaardigheden naar het volgende niveau brengen? 9. Wat zijn de beste Google Analytics blogs, video's, podcasts en nieuwsbrieven? Google Analytics is een gratis analysetool die data verzamelt van bezoekers op jouw website.

Opleidingen En Trainingen Data-analist - Nationale Beroepengids

Online cursus Dashboards met Google Data Studio - Frankwatchingfrankwatching.comVerschillen analyticstools: Google Analytics, Matomo (Piwik) & Webtrekktraffic-builders.com


Het uiteindelijke doel is inzichten verzamelen om jouw business te versterken. Technisch gezien wordt daarbij een stukje javascript toegevoegd aan iedere pagina van je website. Deze code stuurt informatie door naar jouw Google Analytics-account. Aan de hand van kwantitatieve data kom je vervolgens te weten wat er op jouw website gebeurt.

Andere digital analytics tools zijn bijvoorbeeld Adobe Analytics, Matomo (vroeger Piwik), Oribi of Mixpanel. 1. Maak een Google Analytics-account aan op de officiële website. 2. Link Google Analytics met jouw website. Dit kan handmatig of automatisch. 3. Login op je eigen account of Google Analytics demo-account. 4. Ga van start met analyseren.

Hoe Leer Ik Digitale Marketing?

Hou er rekening mee dat je hiervoor een Google-account nodig hebt - datavisualisatie . Dit kan een Gmail-account zijn of een Google-account die je aanmaakt op jouw business e-mailadres. Zo heb ik een Google-account op xaveer@invisiblepuppy. com. Vermijd toegang met algemene e-mailadressen (info@mijnbedrijf. be, marketing@... Sales@..). Het is niet interessant de toegang en wachtwoorden hiervan te beheren: denk aan GDPR en/of werknemers die het bedrijf verlaten.

De volgende stap is de Google Analytics-code installeren op jouw website. Er zijn hiervoor drie methodes. Zoek even uit wat voor jou het gemakkelijkste is.- Native integratie: Eenvoudigste optie. Veel websitemodules hebben een standaard integratie met Google Analytics. Het enige wat je dient de doen is de 'UA-code' te kopiëren en te plakken.

Cursus Power Bi Basis Training

- Hard coded: Minst ideaal. Hierbij ga je zelf of via een developer de code op iedere pagina integreren. Dit vergt meer expertise, meer tijd en er bestaat een kans op fouten. Leer hoe je dit zelf opzet via volgende video: Eens je account aangemaakt is kan je inloggen op jouw Google Analytics-account. Heb je nog geen eigen website of geen toegang? Met het Google Analytics Demo Account kan je naar hartenlust experimenteren.

En bonus: je kan meteen zien hoe Google zelf de eigen Google Analytics-account opzet. Zeker dus de moeite waard om eens een kijkje te nemen. Laat het feestje beginnen. Hoeveel (unieke) mensen bezoeken je website Via welke kanalen of campagnes komen ze binnen Welke pagina's worden bekeken Uit welke regio of stad komen ze Welk toestel gebruiken ze Welke leeftijd of geslacht hebben ze Welke acties voeren ze uit ...

Cursus Google Data Studio - Training Bij Eduvision

Hieronder een overzicht van alle Google Analytics-rapporten beschikbaar. De grote blokken zijn: : Bouw zelf je eigen rapporten. : Wie zit er NU op mijn website. Interessant bij lanceren van grote campagnes of voor bug fixing. : Wie komt op mijn website. : Via welke kanalen komen deze binnen. : Behalen we onze bedrijfsdoelstellingen.

Afhankelijk van je eigen doelstellingen zal je bepaalde rapporten meer of minder nodig hebben. Als ik dan toch 1 rapport mag kiezen als favoriet? In één blik heb je zo wat er momenteel binnenkomt en gaande is qua (campagne-)verkeer. Topper. 1. Bepaal de weg die mensen afleggen op jouw site2.

Training: Google Data Studio - Data Driven Marketing

Leg eenvoudige doelen rechtstreeks vast in Google Analytics4. Meet moeilijkere doelen met behulp van Google Tag Manager Wat is het ideale pad dat mensen afleggen op jouw website richting het doel dat je voor ogen hebt? Dit kunnen ook aparte paden zijn per doel. Teken dit eens even uit en leg het dan stap per stap vast in een Excelfile.

Hoe gedetailleerder, hoe beter. Welke stappen of acties in het proces: A] zijn interessant om te meten?B] dragen rechtstreeks bij aan jouw bedrijfsresultaten? Punten onder A leg je vast met Google Analytics events. B zijn jouw conversies. van zo'n in kaart gebrachte flow: Pro tip: plaats je pagina-URL als Label zodat je weet op welke pagina een bepaalde actie uitgevoerd werd.

Power Bi Basis Training - 2-daagse Cursus

Indien je jouw conversie kan vastleggen op basis van een bezochte pagina (bv. mijnwebsite. be/bedankingspagina) kan je dit rechtstreeks in Google Analytics doen. Je vindt dit onder Beheerder (tandwiel links onder) > Onder Weergave > Doelen > Nieuw Doel > Aangepast > Pagina Niet alle conversiedoelen zal je automatisch kunnen meten in Google Analytics.

More from Cursus, Cursussen, Opleiding

Navigation

Home

Latest Posts

Eduvision Panama

Published Sep 24, 21
6 min read

Intelligenceplus Eduvision

Published Sep 12, 21
6 min read